Online Toolbox

E-learning

Online leren biedt grote voordelen voor medewerkers die de online toolboxen zelf gemakkelijk kunnen plannen

Interactief

Theorie afgewisseld met foto- (of video)-uitleg en diverse casussen vanuit de praktijk

Praktijkgericht

Toolboxen gericht op de risico's
die van toepassing zijn bij een (beroeps)functie.

Online Toolbox

  • Doelgroep
  • Opzet
  • Toolbox
  • Kosten
  • Demo | Offerte
  • Inschrijven

Voor organisaties waarbij medewerkers veelal onderweg of op locatie werken.

Het organiseren van een toolbox is meestal tijdrovend. Dilemma's waar veel organisaties tegenaan lopen spelen vaak op, zoals "Welk onderwerp moet ik nu weer kiezen? Waar haal ik de tijd vandaan? Hoe krijg ik de mensen tegelijkertijd op één locatie? Wat doen we als mensen een toolboxmeeting gemist hebben? En, hoe zorg ik voor een overzichtelijke registratie?"
Onze Online Toolbox kan u hier mee helpen.

Uw voordelen:

  • Besparing in tijd;
  • Eenvoudig toepasbaar en individueel inzetbaar;
  • Plaats en tijd onafhankelijk;
  • Borging van resultaten dmv toetsing;
  • Beschikbaar op smartphone;
  • Professioneel uitgewerkte toolboxen;
  • Ontzorgt; bewaking, monitoring en registratie van uitgevoerde toolboxen gebeurd automatisch;
  • VCA-proof;
  • Altijd en overal digitaal toegang tot de toolboxen (een internetverbinding dient echter beschikbaar te zijn);
  • Mogelijkheid om functiegroepen in te richten. Bijvoorbeeld op basis van risico's of gekoppeld aan de hand van bijvoorbeeld uw functiematrix
  • Optioneel: mogelijkheid tot maatwerk-toolboxen (bijv.  uw eigen toolboxen of on-boarding);

Voldoe aan wet- en regelgeving

Elk bedrijf is verplicht om voldoende onderricht te geven aan haar personeel.

  • VCA* gecertificeerde bedrijven moeten minimaal 4 keer per jaar een toolboxmeeting houden
  • VCA** gecertificeerde bedrijven zijn verplicht om minimaal 10 toolboxmeetings per jaar te organiseren.

Onder de 2017/6.0-norm volstaat de helft van het vereiste aantal toolboxmeetings bij inzet van online trainingen. Hiermee besparen organisaties niet alleen veel tijd en energie, maar is het ook mogelijk om op afstand in te zetten op veiliger werken.

Alle toolboxen zijn altijd up-to-date inzake de laatste wet- en regelgeving.

Hoe werkt het

De Online toolbox modules worden door u vooraf bepaald, bijvoorbeeld op basis van de RI&E of een functiematrix. Dit kan variëren van 4 tot 10 toolboxen per jaar, afhankelijk van o.a. uw VCA certificering, en u meld de medewerkers bij ons aan, hiervoor hebben wij alleen hun naam en mailadres nodig. 

Hiermee heeft u direct de Toolbox jaarplanning gereed en bent u compleet ontzorgt. Wij zorgen ervoor dat de toolboxen periodiek (volgens de afgesproken planning) in de leeromgeving klaar staan, de medewerkers ontvangen vervolgens van ons een mailnotificatie dat er een nieuwe toolbox in hun dashboard klaar staat. De toolboxen blijven tenminste 1 jaar in het dashboard toegankelijk, of langer naar gelang de abonnementsduur, en worden up-t0-date gehouden bijvoorbeeld in het geval van bijv. wetswijzigingen.

Gepersonaliseerde leeromgeving

Medewerkers kunnen eenvoudig via de leeromgeving de online toolboxmodules volgen. Iedere medewerker krijgt een persoonlijke login, en heeft hiermee de beschikking tot een persoonlijk dashboard ingericht met uw bedrijfslogo. De medewerker heeft hier o.a inzicht in de voortgang en de behaalde resultaten.

Hoe kun je als bedrijf controle houden op de gevolgde toolboxen?

Dat is heel eenvoudig. Je hoeft hier als organisatie niets voor te doen. Iedere maand ontvangt de coördinator een rapportage per e-mail. Hierin is direct inzichtelijk wie de toolbox hebben gevolgd én wie deze met succes hebben afgesloten. Op deze manier is direct aantoonbaar aan, bijvoorbeeld de auditor, dat toolboxen worden gevolgd. Een afsluitende toets zorgt ook direct voor aantoonbaarheid dat medewerkers de toolbox ook écht hebben gevolgd.
Daarnaast krijgt de coördinator toegang tot onze online omgeving om deze gegevens ook zelf online te bekijken. Medewerkers die niet tijdig de toolboxmodules afnemen krijgen (indien gewenst) automatisch een notificatie email ter herinnering.

U bepaald zelf de volgorde van de toolboxen, zo kunnen nieuwe medewerkers op elk moment instappen zonder dat zij belangrijke toolboxen overslaan. U neemt alleen af wat u daadwerkelijk nodig heeft en betaald dus niet voor een complete database met toolboxen die niet relevant zijn. 

Optioneel: Aan de hand van bijv. een functie/risico matrix kunt u de benodigde toolboxen koppelen aan risico's behorende bij een functieprofiel. Hierdoor volgt bijvoorbeeld een magazijnmedewerker andere toolboxen dan bijvoorbeeld een installateur. 

Iedere Toolboxmodule duurt gemiddeld 15 tot 30 minuten, is voorzien van een vaste structuur en behandeld de volgende onderwerpen:

    • Wetgeving
    • Feiten
    • Risico's 
    • Inventarisatie
    • Beheersmaatregelen
    • Goede Praktijk
    • Discussie 
    • Kennistoets

Alle toolboxmodules worden voorzien van ondersteunend foto en/of filmmateriaal, downloadbare schema's of checklists. Vervolgens worden alle toolboxen afgerond met een kennistoets. Op deze manier wordt de kennis op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu van de medewerkers getoetst en geborgd.

Welke toolboxen zijn beschikbaar?

U kunt zelf aangeven welke toolboxen u nodig heeft. Bij een offerte aanvraag ontvangt u een lijst van onze uitgebreide databank. Mocht de door u gewenste toolbox er niet bij staan dan kunt u deze aanvragen. 
De toolboxen zijn/worden opgesteld door een hogere veiligheidskundige. Zo bent u verzekerd dat de toolboxen aansluiten bij uw specifieke organisatie.

Tevens kunnen wij toolboxen voorzien van uw eigen foto/filmmateriaal of volledig aanpassen aan uw specifieke bedrijfswerkzaamheden. Voor deze toolboxen-op-maat wordt eenmalig (per toolbox) een vast tarief gehanteerd; voor het opstellen van de inhoud, het ontwerp en de inrichting van de digitale leeromgeving (wij behouden echter alle rechten, ook van de op maat gemaakte toolboxen). 

Van Dalen Training

Uw investering

Afhankelijk van bijvoorbeeld de VCA-verplichting of andere certificering kiest u per jaar de frequentie van het gewenste aantal toolboxen. Op basis hiervan sluit u per medewerker een jaarlicentie af.
Zo bent u er van verzekerd dat u nooit te veel betaald.

Onze prijs: € 5,00 per toolbox x aantal toolboxen per jaar = uw jaarlicentie per gebruiker.
Wij berekenen vanaf 10 licenties géén opstart- en abonnementskosten, u betaalt enkel per licentie. Opstart- en abonnementskosten bij minder dan 10 licenties is  € 35,00.  Wij hanteren tevens staffelkortingen.

 

Facturatie:

Afhankelijk van uw keuze:

  • Jaarlijks, vooraf betaald (en ontvang 5% korting, vanaf afname >15 licenties)
  • Jaarlijks, per kwartaalbetaling (alleen bij afname > 15 licenties)

Bijvoorbeeld:

Een VCA* gecertificeerd bedrijf met 60 werknemers:

4x per jaar Online Toolbox x € 5,00 =  € 20,00 per licentie

Uw factuur komt dan op: 60 x € 20,00 = € 1200,00 per jaar.
Wij factureren in dit geval per kwartaal: € 300,00

 

Voorwaarden abonnement:

  • Facturatie per jaar of per kwartaal
  • Doorlooptijd van het abonnement is één jaar.
  • Tussentijds uitbreiden van licenties is mogelijk, de licenties lopen synchroon met het oorspronkelijke abonnement, nieuwe werknemers volgen hierdoor dezelfde toolboxen als hun collega's.

ToolboxOptioneel kunnen wij voor u (bijvoorbeeld aan de hand van bijv. een functie RI&E) ook verschillende functiegroepen aanmaken.
Indien u gebruik wilt maken van deze optie worden hiervoor éénmalig implementatiekosten berekend vanaf € 35,00 per locatie-/functiegroep, afhankelijk van het aantal groepen

*genoemde prijzen zijn exclusief BTW

Demo / Offerte aanvraag Online Toolbox

Vul aub uw gegevens zo volledig mogelijk zodat we u een passend aanbod kunnen doen.

Meest gestelde vragen over de Online Toolbox

Ja zeker, u kunt deze vrijblijvend aanvragen. U ontvangt dan van ons een inlog waarmee u zelf een online toolbox kunt maken en het dashboard voor de coördinator kunt bekijken en proberen. 

Liever persoonlijke uitleg? Hiervoor komen we vrijblijvend bij u op locatie.

Ja, u kunt deze zelf uitkiezen. Meestal wordt deze afgestemd op de risico’s die bijvoorbeeld uit uw RI&E of andere audit naar voren zijn gekomen.

Het is mogelijk dat wij u hierin adviseren, wij vragen u dan naar o.a. de RI&E en een functiematrix.

Ja, u kunt deze zelf uitkiezen. Afhankelijk van bijvoorbeeld de VCA-verplichting of een andere certificering kiest u per jaar de frequentie van het gewenste aantal toolboxen. Op basis hiervan sluit u per medewerker een jaarlicentie af.

Het is mogelijk dat wij u hierin adviseren, wij vragen u dan naar o.a. de RI&E en/of een functiematrix.

Wij beschikken over een zeer uitgebreide databank. Mocht de door u gewenste toolbox er niet zijn dan kunt u deze bij ons aanvragen. 

Ja dat kan. Tijdelijke medewerkers krijgen hiervoor een tijdelijke registratie, welke maandelijks (buiten het abonnement) aan u gefactureerd wordt. 

Ja, het is zeker mogelijk dat er binnen een bedrijf verschillende toolboxen worden afgenomen. Niet elke functie heeft immers dezelfde risico’s.  

Het dasboard is een (besloten) omgeving specifiek voor uw bedrijf ingericht en alleen toegankelijk voor uw medewerkers. Hier vindt u bijvoorbeeld uw bedrijfslogo en eventueel uw veiligheidsreglement, maar ook een mededelingenbord voor belangrijke mededelingen. Daarnaast is de discussiegroep ook vanuit hier te gebruiken.

Het dashboard geeft elke medewerker toegang tot:

  • de toegewezen toolboxmodules
  • de discussie groep
  • een persoonlijk resultatenoverzicht
  • Status van de toegewezen toolboxen

Alle medewerkers hebben via hun eigen inloggegevens toegang tot het dashboard. Vanuit hier starten zij de Online Toolboxen.  Tevens hebben ze vanuit hier inzage in hun eigen resultaten.

De coördinator krijgt via het dashboard tevens toegang tot het Pro Panel, waar de statistieken en resultaten van alle medewerkers terug te vinden zijn. 

Alle medewerkers krijgen via het dashboard toegang tot de discussiegroep. Deze is afgeschermd voor gebruikers van buiten af, dus alleen uw eigen medewerkers hebben toegang en inzage tot de discussiegroep.

Ja, dat kan. Naast dat de coördinator altijd de toolboxen kan inzien, is het mogelijk dat 
 hij/zij de toolboxen zelf ook volgt. De resultaten worden dan ook opgenomen in de rapportages. De coördinator krijgt dan een extra “rol” toegewezen; die van coördinator en die van gebruiker.

Ja, de toolboxen zijn zowel op een computer, iPad, tablet of mobiele telefoon uit te voeren.

Let op! Men moet wel de beschikking hebben tot het internet.

De module registreert automatisch per onderdeel (Wetgeving, Feiten, Risico’s, Inventarisatie, Beheersmaatregelen, Goede Praktijk, Discussie, Kennistoets) wanneer en hoelang er activiteit gemeten is. Tevens moet de werknemer een onderdeel als voltooid markeren alvoren ze verder kunnen in de module. 

Dit geldt ook voor video’s, de medewerker kan pas verder in de module nadat het filmpje helemaal afgekeken is. Deze kan tussentijds niet handmatig verder gespoeld of gepauzeerd worden, bij het wegklikken naar een ander venster zal het filmpje pauzeren. De module kan pas als voltooid gemarkeerd worden als het filmpje afgelopen is. 

Hiermee wordt inzichtelijk of de werknemer de inhoud van de toolbox begrepen heeft en deze ook kan terugkoppelen in de vorm van kennis/casus vragen. 

De voltooide toolboxen blijven gedurende een jaar toegankelijk voor de werknemers, of zolang het abonnement duurt.  Zo kunnen medewerkers later nog eens terugkijken. 

Je ontvangen van ons een welkomstmail waarin je persoonlijke inloggegevens zoals je gebruikersnaam en wachtwoord zijn verstrekt.
Mocht je deze niet hebben ontvangen dan kan het zijn dat deze is de spamfolder terecht is gekomen.

Wij hebben per gebruiker (per licentie) een naam en een e-mailadres nodig. 

Ja, wij kunnen bijv. maandelijks de werknemers die een toolbox (nog) niet hebben gestart of  volledig hebben voltooid een reminder sturen.

De Arbowet, artikel 8, noemt geen frequentie of aantal te houden toolboxmeetings. De werkgever moet de werknemer(s) voldoende voorlichten voor de te verrichten werkzaamheden en de daaraan verboden risico’s en maatregelen.

Welke onderwerpen dit zijn kan onder andere voortkomen uit de bedrijfs-RI&E of functie-RIE, werkplek-inspecties of vanuit wensen van de medewerkers.

De VCA-norm heeft het in eis 4.1 over “VGM-bewustzijn” en de bevordering hiervan op regulier overleg en via toolboxmeetings. De benoemde frequentie van 4x per jaar (VCA*) en 10x per jaar (VCA** en petrochemie) is meestal geschikt. 

Bij uitzondering kan dit op een andere wijze worden georganiseerd dan een reguliere bijeenkomst, mits onderbouwd door het bedrijf. Hierbij geldt wel een minimum aantal contactmomenten van 50% van de hierboven genoemde frequentie. 

Arbowet en de VCA geven aan: “relevante VGM-onderwerpen, wijzigingen in VGM regels en voorschriften, en relevante aandachtspunten uit onderzoeken van VGM-incidentmeldingen en inspecties”. Welke onderwerpen dit zijn, kan onder andere afgeleid worden  vanuit:
  • bedrijfs-RI&E,
  • functie-RI&E
  • werkplek inspecties
  • of vanuit wensen van de medewerkers

Ja zeker. We hebben hiervoor een speciaal een support button, waarmee je je vragen kunt stellen, zoals bijvoorbeeld  technische vragen als een storing, een inlog probleem of een niet goed werkende link, etc..

Voor support geldt: Vragen/meldingen die op werkdagen tot 17.00 uur bij ons binnenkomen zullen diezelfde dag nog in behandeling* worden genomen.

*In enkele gevallen kan het voorkomen dat een probleem niet dezelfde dag opgelost kan worden. Wij zullen u hier altijd van op de hoogte stellen.

Vragen over veiligheidsissues moeten direct worden gesteld aan de projectleider/leidinggevende  of de preventiemedewerker op locatie.

Liever een fysieke toolboxmeeting op uw eigen locatie laten verzorgen? 
Dat kan, bekijk hier onze mogelijkheden

Offerte aanvraag Online Toolbox

Vul aub uw gegevens zo volledig mogelijk zodat we u een passend aanbod kunnen doen.

Inschrijving Training Preventiemedewerker | Online Classroom

Vul onderstaande gegevens zo zorgvuldig mogelijk in, een deel hiervan wordt vermeld op je certificaat.
Kosten: € 225,00 (excl. btw). Inclusief lesmateriaal en 1 jaar gratis toegang tot de online kennisbank.

LMRA-Checklist

Heb je alle vragen uit de check met JA beantwoord?

  • Ja, Ik start of hervat mijn werk
  • Nee, Ik stop en hervat het werk niet. Ik overleg met mijn leidinggevende op de werkplek en neem de benodigde maatregelen

Onveilige situatie / (bijna)ongeval

Vul aub zo concreet en volledig mogelijk onderstaand formulier in.

Gebruikers Afmelden

Vul onderstaande gegevens in en wij zullen z.s.m de gebruiker voor u afmelden
I.v.m. gegevensbescherming kunt u zelf geen gebruikers verwijderen.

 *Wij kunnen gebruikers helaas niet met terugwerkende kracht verwijderen.

Support aanvraag

Voor vragen over veiligheidsissues ga je direct naar de projectleider/leidinggevende op je locatie of de preventiemedewerker.
Voor technische vragen (bijv. een storing of een niet goed werkende link, etc.) geldt: Vragen/meldingen die op werkdagen tot 17.00 uur bij ons binnenkomen zullen diezelfde dag nog in behandeling* worden genomen.

*In enkele gevallen kan het voorkomen dat een probleem niet dezelfde dag opgelost kan worden. Wij zullen u hier altijd van op de hoogte stellen.