Nieuwe campagne Week van de Veiligheid van start!


Agressief gedrag komt vaak onverwacht!
Dat is de eerste zin van de nieuwe campagne van de Week van de Veiligheid. De jaarlijks terugkerende week waarin er extra aandacht is voor veiligheid rondom verschillende thema’s. Met als dit jaar het thema Agressie en Geweld. 

 

Gericht op ondernemers

Het is het eerste jaar dat de Week van de Veiligheid wordt georganiseerd door Platform Veilig Ondernemen. De campagne richt zich dan ook op ondernemers maar, omdat ook particulieren te maken kunnen krijgen met agressie en geweld, zijn veel tips toepasbaar voor iedereen.

Op de nieuwe website www.deweekvandeveiligheid.nl is veel informatie te vinden over omgaan met agressie en geweld. Want hoe blijf je rustig als een klant agressief gedrag vertoont? En zijn er signalen die je mogelijk al kunt opvangen voordat de situatie escaleert? Antwoorden op deze vragen en extra tips om situaties te de-escaleren zijn te lezen op de website.

Naast deze informatie bieden we op de campagnewebsite ook een downloadkit aan. In deze kit zitten bestanden die voor eenieder te downloaden zijn. Onder meer posters, flyers en posts voor sociale media. Zo kan iedereen, van gemeenten tot de ondernemers, aandacht geven aan de Week van de Veiligheid en daarmee aan agressie en geweld tegen ondernemers.

Activiteiten

Door heel Nederland worden in week 41 activiteiten en evenementen georganiseerd. De regionale PVO’s zijn hierin actief, maar ook gemeenten, buurtverenigingen en brancheorganisaties zijn de organiserende partijen van een aantal activiteiten. Op de website www.deweekvandeveiligheid.nl is op een kaartje aangegeven wat er in week 41 allemaal plaatsvindt in Nederland. Denk bijvoorbeeld aan een ondernemersontbijt in Haarlemmersmeer, een Veiligheidsmarkt in gemeente Nederweert of de Veiligheidsbeurs in Elst. Ook zijn er evenementen waar geïnteresseerden digitaal bij kunnen aansluiten. Ga naar de Website van Week van de Veiligheid

Bron: Week van de Veiligheid
Scroll naar boven

Gebruiker wijzigen

U moet ingelogd zijn om het formulier te verzenden.

Support aanvraag

Voor vragen over veiligheidsissues ga je direct naar de projectleider/leidinggevende op je locatie of de preventiemedewerker.
Voor technische vragen (bijv. een storing of een niet goed werkende link, etc.) geldt: Vragen/meldingen die op werkdagen tot 17.00 uur bij ons binnenkomen zullen diezelfde dag nog in behandeling* worden genomen.

*In enkele gevallen kan het voorkomen dat een probleem niet dezelfde dag opgelost kan worden. Wij zullen u hier altijd van op de hoogte stellen.

Support aanvraag

Voor technische vragen (bijv. een storing of een niet goed werkende link, etc.) geldt: Vragen/meldingen die op werkdagen tot 17.00 uur bij ons binnenkomen zullen diezelfde dag nog in behandeling* worden genomen.

*In enkele gevallen kan het voorkomen dat een probleem niet dezelfde dag opgelost kan worden. Wij zullen u hier altijd van op de hoogte stellen.